Dagens tema:
• Forretningside
• Bedriftens profil
• Bærekraft
• Behov
• Soft analyse
• Ekstern, intern og interaktiv markedsføring
• Virkemidlene i markedsføring
• Service
Læreplan mål:
Mål: 1. Presentere egen virksomhet med vekt på forretningsplan, og reflektere over hvordan bærekraftperspektivet er ivaretatt
Mål: 2. Vurdere og anvende bedriftens virkemidler, ressurser og mulighetsrom i markedsføringen og i salget av ulike produkter
Mål: 3. Presentere en selvvalgt merkevare og velge strategier for markedsføring og salg
Mål: 9. Planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere markedsføringskampanjer
Mål: 10. Tilpasse kommunikasjonen og utøvelsen av service til ulike arbeidssituasjoner og arbeidsplattformer
Mål: 4. Utforske betydningen av service, produktkunnskap og forbrukeratferd i kundeveiledningen og bruke dette til å tilpasse service og veilede ulike kundegrupper på ulike salgsplattformer
Alle temaene er viktige i forberedelsen til fagprøven.
Det vil komme innkalling i fagbrev.io når det nærmer seg kurset.
Ta med PC/Mac.
Det serveres kaffe/te
Kursholder: Unni Korstad Hammer