Tilbake til alle arrangementer

Obligatorisk kurs for 2.årslærlinger i salgsfaget

  • Opplæringskontoret mat- og servicefag i Trøndelag 12E Sluppenvegen Trondheim, Trøndelag, 7037 Norway (kart)

Dagens tema:

• Forretningside

• Bedriftens profil

• Bærekraft

• Behov

• Soft analyse

• Ekstern, intern og interaktiv markedsføring

• Virkemidlene i markedsføring

• Service

Læreplan mål:

Mål: 1. Presentere egen virksomhet med vekt på forretningsplan, og reflektere over hvordan bærekraftperspektivet er ivaretatt

Mål: 2. Vurdere og anvende bedriftens virkemidler, ressurser og mulighetsrom i markedsføringen og i salget av ulike produkter

Mål: 3. Presentere en selvvalgt merkevare og velge strategier for markedsføring og salg

Mål: 9. Planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere markedsføringskampanjer

Mål: 10. Tilpasse kommunikasjonen og utøvelsen av service til ulike arbeidssituasjoner og arbeidsplattformer

Mål: 4. Utforske betydningen av service, produktkunnskap og forbrukeratferd i kundeveiledningen og bruke dette til å tilpasse service og veilede ulike kundegrupper på ulike salgsplattformer

Alle temaene er viktige i forberedelsen til fagprøven.

Det vil komme innkalling i fagbrev.io når det nærmer seg kurset.

Ta med PC/Mac.

Det serveres kaffe/te

Kursholder: Unni Korstad Hammer


Forrige
Forrige
8. oktober

Workshop for lærlinger

Neste
Neste
13. november

Workshop for lærlinger